Chcete mít vše při sobě za jakékoliv situace?

Očekáváte doporučené dopisy, úřední dopisy či oznámení a nechcete celé dny sedět doma u schránky, abyste nepropásli nějakou promlčecí nebo prekluzivní lhůtu? Není nic lepšího, než si zřídit datovou schránku. Co je vlastně datová schránka? Na stejném principu jako je e-mail či elektronická pošta je zřízena také datová schránka ve státním systému spravovaném ministerstvem. Jedná se o oficiální schránku a komunikaci vás se státem a nejnovější novelou se zavedlo, že si datovou schránku mohou pořídit i osoby fyzické, tedy občané, aniž by je k tomu vedla povinnost ze zákona (jako advokáti, právnické osoby apod.).
novinky ve zprávě.jpg

Je to naprosto ideální řešení pro všechny, kteří chtějí mít přístup ke své oficiální korespondenci kdykoliv a kdekoliv, ať už jsou v zahraničí nebo ne. Přes datovou schránku můžete dělat řadu úkonů, které by si jinak vyžadovaly písemnou formu v podobě dopisu a dalšího.


Žaloby a komunikace se soudem


S datovou schránkou můžete podat žalobu na soud z pohodlí domova, aniž byste udělali jakýkoliv pohyb nohou. Vše stačí sepsat, důkazní prostředky naskenovat (smlouvy, listiny apod.) a odeslat na příslušný soud, jehož „datovku“ si můžete zjistit na jeho oficiálních stránkách. Nemusíte tak ani do 3 dnů podávat ještě doplnění originálu žaloby v písemném podání, protože datovka slouží zároveň jako váš oficiální email a zároveň obsahuje také znaky, které vás na 100 % identifikují, není tak třeba mít elektronický podpis k emailu.

A zároveň soud bude veškerou poštu posílat ze zákona a automaticky právě na tuto datovou schránku, nikdy se tak nestane, že byste museli běhat na pošty nebo na soud, seznamovat se s úředními dopisy a listinami.
žena s tabletem.jpg


Datovka automaticky zanikne


Jakmile umřete, tak se datová schránka znepřístupní a po určité době je zrušena automaticky ministerstvem. Nemusíte se tak bát, že by po vaší smrti někdo prohlížel korespondenci či něco podobného a navíc je to všechno na uložené ve státním systému.