Když v roce 2010 koupila druhá největší čínská automobilka Geely od amerického Forda švédskou automobilku Volvo, bylo jen málo těch, kteří očekávali znovuobnovení této značky. Teď přišla Geely s úplně novou značkou automobilů „Lynk & Co“. Jejich první model je pojmenován „Lynk&Co01“ a měl by se prodávat již v roce 2018.
První prototyp SUV „Lynk & Co01“ byl již představen na autosalónu v Berlíně, kde jej mnozí experti nazvali prvním „smartphonem na čtyřech kolech“. V tomto vozidle je totiž snad vše – od stálého internetu až po carsharing App. „Lynk & Co01“ je 4,6 m dlouhé a stojí na platformě připravovaného Volva XC40, které by se také mělo prodávat od příštího roku.
„Lynk & Co 01“ bude zahrnovat modely s přeplňovaným benzínovým čtyřválcem 2,0 l nebo vznětovou tříválcovou patnácti stovkou pod kapotou, které byly vyvinuty ve spolupráci s Volvo. Počítá se i s hybridním systémem, s elektromotory na přední i zadní nápravě. Převodovka bude šestistupňová manuální nebo automatická sedmistupňová dvou spojková. Automobilka „Lynk & Co“ plánuje v budoucnu rozšířit modelovou řadu o další dva vozy s označením 02 a 03 o kompaktní sedan a crossover.
První model automobilky Geely velké SUV „Lynk &Co01“ má být plně vybavený prémiový automobil, ovšem za cenu masově vyráběných modelů. Nízkou cenu nového čínského SUV má udržet v zajímavé hladině především internetový prodej. Značka chce nabízet své vozy pouze online a nepočítá s možností klasických showroomů. Auto si zákazník objedná dle svého přání a požadavků na online konfigurátoru v pohodlí svého domova. V případě potřeby servisní prohlídky, nebo opravy si servisní partner také vyzvedne vůz u klienta a zase mu jej zpátky přistaví. Zákazník se tak nebude muset o nic starat, nebude ztrácet čas a využije veškerý komfort, který se mu nabízí.
Výroba aut bude probíhat v Číně a automobilka má poměrně smělé ambice. Jejich vozy mají dobýt světové trhy. Alain Visser marketingový a odbytový šéf „Lynk &Co“, který má zkušenosti z Fordu, Opelu a Volva, sdělil, že nová značka má být tak velká jako Volvo a ročně tedy vyrábět 800 000 automobilů. Jenomže pokusy s čínskými auty, jako byl Landwind, Brilliance, BYD nebo Qoros, skončily nezdarem. O to zajímavější je, s čím nová značka přichází.
Nicméně čínští výrobci automobilů se učí rychle. Také to i ve věcech kvality. Prvním jihokorejským automobilům se také mnozí smáli. I když to s tím úplně nesouvisí, ale uvědomíme-li si, jaký potenciál a jak velký trh to je, včetně 276 měst s počtem obyvatel nad jeden milion, pak je možné všechno!