Gumičky do stěračů. Jestliže stěrače zanechávají při pohybu za sebou nevyčištěná místa, nebo dokonce cvakají a pryžová stírací vrstva je očividně opotřebená, vyměňte je za nové. Doporučujeme vzít s sebou do obchodu starý kus jako vzorek a pokud nakupujete přes e-shop, pečlivě proměřte jeho rozměry.
Výměna vzduchového a pylového filtru
Vzduchový filtr se nachází nad blokem motoru přímo pod kapotou. Je zajištěn plastovým nebo kovovým kulatým krytem. Někdy stačí filtr vyčistit tlakovým vzduchem, někdy jej musíte vyměnit. Zanesený vzduchový filtr významně zkracuje životnost motoru.
Pylový filtr čistí vzduch, který vstupuje do kabiny vozu a jeho výměna není vůbec složitá. U každého vozu je pylový filtr umístěn jinde, dnes je však výměna filtrů i oleje výborně zdokumentována jako videonahrávka a dá se objevit i na youtube.
Zapalovací svíčky
Občas byste měli také provádět vizuální kontrolu zapalovacích svíček. Pokud vyžadují výměnu, nahraďte staré svíčky novými. Kontrola a výměna svíček je velice jednoduchá.
Výměna rozvodů
U většiny osobních motorových vozidel je součástí motoru ozubený klínový řemen. Jedná se o pryžový díl, který propojuje alternátor, vodní čerpadlo chlazení a posilovač řízení. Podobný tvar řemenu má i klimatizace. Vyměnit rozvodový řemen není příliš náročné, někteří odborníci však doporučují s rozvodovým řemenem měnit i vodní čerpadlo, resp. vyměnit celou sadu. Takováto procedura však vyžaduje větší nároky a měl by ji provádět servisní mechanik.
Pneumatiky
Výměnu pneumatik celé sady letních pneu za zimní a naopak se dá zvládnout svépomocí. Postačí k tomu hever a situace se podobá výměně pneumatiky v případě jejího defektu na silnici za náhradní rezervu. Sada pneumatik určených na výměnu by měla být vyvážená a pochopitelně nezapomeňte zkontrolovat opotřebení vzorku a tlak v pneumatikách. Pokud si na výměnu všech kol sami netroufáte, zvládne ji technik v pneuservisu na hydraulickém zvedáku na počkání.
Výměna motorového oleje
Motorový olej se musí měnit pravidelně, je to klíčová součást motoru a bez něho se neobejde. Samotná výměna je poměrně jednoduchá procedura, podmínkou je však vůz zvednout na hydraulickém zvedáku, nebo s ním najet na rampu, případně nad montážní jámu. Současně s olejem se obvykle mění i olejový filtr. Výměna oleje v servisu však vychází poměrně levně.