Obchodníci nám nabízejí různé akce, které může využít. Lákají nás na to, že když si koupíme více kusů od jednoho výrobku zaplatíme méně, případně dostaneme jeden nebo více výrobků zdarma. Myslíte si, že je možné, abychom takto ušetřili? Co se skrývá za takovou akcí? Obchodníci se zřejmě potřebují zbavit nějakých výrobků.
Často můžete vidět nabídku jednoho nejmenovaného diskontní řetězce, který nabízí XXL týden, ve které najdete různá výhodná velká balení výrobků. Pokud se podíváme na to, proč obchody tyto akce dělají, tak zde máme dvě hlediska. Jedna věc je, že se potřebují zbavit zboží, které se třeba tak dobře neprodává nebo je mají jenom v omezeném množství po určitou dobu. Druhou věcí je, že obchodníci také potřebují přilákat zákazníky. A jak nejlépe přilákat lidi? Samozřejmě, že na akce a výhodné nabídky.
Ušetříme při nákupu?
Pro někoho je to možná překvapivé zjištění, ale opravdu ušetřit můžeme. Pokud je například v akci výrobek, který je označován jako 1 + 1 zdarma, tak si může koupit dva výrobky za původní cenu jednoho výrobku. Stejně tak, pokud máme v nabídce výrobek, který má například větší gramáž než klasicky nebo je k němu přibalený dárek. I v tomto případě ušetříme svoje peníze, za méně peněz dostaneme totiž více. Obchodník je si moc dobře vědom toho, co si může při takových akcích dovolit. Počítá samozřejmě s tím, že si koupíte více balení a také, že si nakoupíte další výrobky.
Na co si dát pozor?
Rozhodně si dávejte pozor na finty obchodníků, kteří označují za výhodná balení ta, které nejsou. Je potřeba se trošku orientovat v cenách, které na trhu jsou, jinak vás obchodník může jednoduše dostat. Dalším nebezpečím je to, že si při těchto akcích nakoupíte i dvakrát více. Stane se, že utratíte mnohem více a na to obchodníci spoléhají. Určitě si koupíte i další výrobky, které v akci nejsou. Je potřeba si na triky obchodních řetězců dávat pozor, protože jinak se vám stane, že utratíte mnohem více, než jste chtěli. Obecně, ale takové akce klidně využívejte, jelikož se nákup většího balení rozhodně vyplatí.